Kracht van onderwijzen is de herhaling

Spaart SMOC de Curaçaose overheid mbt het onrechtmatig handelen van de ISLA? Neen.

Spaart SMOC de Nederlandse regering mbt het onrechtmatig handelen van de ISLA? Neen.

Spaart SMOC SHELL in de media? Neen.

Spaart SMOC de ISLA? Neen.

Is dit allemaal oud nieuws? Ja.

Dit kwartje was bij Dhr. Esser nog niet gevallen, zo bleek uit de Amigoe. SMOC was uiteraard bereid om dit nog weer eens fijntjes uit te leggen. Onze voorzitter reageerde als volgt:

Voor de zoveelste keer probeert een briefschrijver de discussie rondom de Isla te vervuilen. Dit keer is het de heer Esser, die de afgelopen tien jaar in een grot gewoond moet hebben. In zijn beschamende brief in de Amigoe van maandag worden weer de bekende anti-Nederlandse non-argumenten opgevoerd. Alsof er niet vijf jaar lang rechtszaken zijn gevoerd, die uiteindelijk in 2010 zijn afgerond, met keiharde vonnissen die dit soort zinloze discussies allang de kop hadden moeten indrukken. Die vonnissen zijn te vinden op onze nieuwe website www.stichtingsmoc.nl.
SMOC verzoekt de heer Esser en gelijkdenkenden die eens te lezen. Dan zijn zij, die nooit de moeite hebben genomen zich te verdiepen in deze zaak, niet alleen op de hoogte van de werkelijke achtergronden van dit grofste milieuschandaal binnen ons Koninkrijk, maar kunnen zij tevens lezen wie en wat SMOC is en waar zij al tien jaar lang, belangeloos, voor strijdt. Vervolgens mogen zij zich diep gaan schamen voor hun insinuaties aan het adres van SMOC en dat van de politici, die wel opkomen voor de belangen van de benadeelde bewoners.

PETER VAN LEEUWEN
(voorzitter SMOC)
Curaçao

Bron: de Amigoe (17 december 2010)