Uitspraak zaak SMOC morgen

CURAÇAO – Terwijl een fakkelende Isla de horizon van Curaçao ‘siert’, wacht stichting Schoon Milieu op Curaçao (SMOC) op de uitspraak in de zaak die de stichting aanspande tegen de overheid. SMOC wil onder andere dat het fakkelen direct wordt verboden.

Volgens SMOC komt het vonnis schriftelijk op een nog onbekend tijdstip. SMOC heeft de overheid voor de rechter gedaagd, omdat Raffinaderij Isla haar vergunning volgens de stichting niet zou handhaven. De stichting wil dat Isla haar werkzaamheden staakt totdat de raffinaderij de vergunning wel naleeft.

Foto’s
Gisteren doken er op Facebook en nufoto.nl weer verschillende foto’s en filmpjes op van de fakkelende rookpijpen van de Isla. Bekijk een filmpje gemaakt door fotografe Bea Moedt: Isla vitaminen

Bron: Versgeperst