Versgeperst: ‘MIL gesloten door stankoverlast Isla’

CURAÇAO – Het Maria Immaculata Lyceum (MIL) heeft vandaag haar leerlingen naar huis gestuurd als gevolg van de stankoverlast veroorzaakt door Raffinaderij Isla. Dat bevestigt een medewerker van de school. MIL-rector Erwin Koster heeft het voorval gelijk gemeld aan stichting SMOC.
Ook de voorzitter van SMOC (Stichting Schoon Milieu op Curaçao), Peter van Leeuwen, heeft de geur die de Isla vandaag verspreidt opgemerkt.
Schadelijke stoffen
“Het ruikt niet naar zwavel of fijnstof, maar naar iets anders. Ik denk aan vluchtige organische stoffen. Dit zijn schadelijke stoffen die niet gemeten worden op het eiland, ondanks aandringen van SMOC”, aldus Van Leeuwen. Vluchtige organische stoffen zijn een verzameling van koolwaterstof verbindingen die makkelijk verdampen. De woordvoerder van de raffinaderij, Kenneth Gijsbertha, is tot nu toe niet bereikbaar voor commentaar.

Bron: Versgeperst