Paradise FM: ‘Isla voor rechter gedaagd’

Stichting Monumentenzorg start een verkorte bodemprocedure tegen de Isla. De rechtszaak wordt gestart vanwege de olieramp die vorig jaar bij Jan Kok plaatsvond. Dit verklaart advocaat Rogier van den Heuvel van VanEps Kunneman VanDoorne tegenover het Antilliaans Dagblad. De Isla moet van de stichting de kosten vergoeden die gemaakt zijn om de schade vast te stellen. Ook wil Stichting Monumentenzorg dat de raffinaderij de kosten voor het herstel van het natuurgebied op zich neemt. Schadeclaimbedrijf Dekra heeft twee weken geleden de kosten beraamd om de schade in kaart te brengen. Woordvoerder Kenneth Gijsbertha bood na de olieramp namens de Isla excuses aan, maar draaide de woorden later weer terug. Het Openbaar Ministerie heeft ter plaatse monsters genomen. De resultaten van die tests zijn nooit vrijgegeven. De uitspraak in de bodemprocedure wordt over ongeveer een halfjaar verwacht.

Bron: ParadiseFM, 28 februari 2013