Een frisse neus voor de Nederlandse delegatie?

De ervaringen met de Isla zijn overduidelijk en vooral negatief. Met enige regelmaat geeft SMOC op deze site inzicht in het verleden, om een uitspraak te kunnen doen over de nabije toekomst. Komende week is er een Nederlandse delegatie op bezoek. Kan zij schone lucht verwachten? Als de delegatie niet onder de rook van de Isla terechtkomt, dan kan zij schone lucht verwachten. Wat ook kan is dat de Isla toevallig even een paar dagen niet produceert zodra als de Nederlandse delegatie voet zet op Curaçaose bodem. Een scenario als deze is niet ondenkbaar, omdat de delegatie vast niet dezelfde ervaring wil als Rutte afgelopen zomer. Indien de Isla lak heeft aan de Nederlandse delegatie en als vanouds begint te brommen en te kraken, dan valt te verwachten dat het verleden onverkort wordt gecontinueerd. Het nabije verleden laat wederom zien dat WHO-normen werden overschreden, zo blijkt uit eerste zwaveldioxide metingen ter hoogte van Kas Chikitu. De normen van de WHO vindt u hier.

KasChikituSO2