Is de Homo Sapiens in de rook van de Isla wel in het zicht (en het hart) van Minister Whiteman?

Geachte Minister Whiteman,

Op de radio (Radio Mas) regent het klachten, de ondraaglijke Isla stank teistert (weer) duizenden mensen. Op dit moment erger dan ooit, zoals ook uit de metingen blijkt. Op Boca Sami blijven nos grandinan binnen vanwege de vreselijke geuren. De zwaveldioxide prikkelt ogen en neus en keel. De enorme concentraties die op www.luchtmetingencuracao.org te zien zijn betekenen ziekte en vroegtijdige dood. Mensen van Isla hebben gisteren op de radio gezegd dat dit komt ‘omdat er geen geld is’.

Stichting SMOC voorspelt al jaren dat de situatie steeds ernstiger zal worden en anno 2015 blijkt dat de waarheid. SMOC verzoekt u informatie te verstrekken over deze zeer ernstige situatie. Zo kan het toch echt niet langer. U bent hier mede verantwoordelijk voor. Wat gaat u doen? De door u in 1997 vergunde jaargemiddelde norm van maximaal 80 mcg/m3 SO2 is de afgelopen 2 jaar met een faktor 2 overschreden! Waarom doet u daar niets mee? En wanneer komt het rapport over de groene (Vanadium!) aanslag? Wanneer gaat er gemeten worden in Julianadorp, zoals tussen Minister Whiteman en Minister Hennis is afgesproken, alweer 9 maanden geleden?

SMOC verzoekt u z.s.m. te reageren.

Hoogachtend,

Drs Peter van Leeuwen