Moties Hachchi (D66) en Van Raak (SP): schone lucht komt steeds dichterbij

Vandaag hebben de Kamerleden Hachchi (D66) en Van Raak (SP) Minister Plasterk opgeroepen om deugdelijk bestuur aangaande handhaving van de Isla te waarborgen. Het kan zo niet langer. Het is daarom dat zij met een motie, die hopelijk een Kamermeerderheid krijgt, Minister Plasterk willen bewegen om de mensen onder de rook niet langer in de kou te laten staan met de vervuiling van de Isla. Hopelijk snapt ook de rest van de Kamer dat de Isla, een nare erfenis van Shell en de Koninkrijksregering, zich gewoon aan de wet heeft te houden. SMOC is zeer benieuwd naar de stemmingsuitslag over deze motie. Lees hier de motie: Motie_van_de_leden_Van_Raak_en_Hachchi8oktober2015.

Lees ook de motie van Hachchi en Van Raak waarin ze aangeven dat de Koninkrijksregering zelf mede-schuldig is aan de Isla-problematiek door het kleine Curaçao met een grote vervuilende raffinaderij op te zadelen: Motie_van_de_leden_Hachchi_en_Van_Raak8oktober2015Shell