Tweede Kamer trekt van leer

Den Haag- Donderdagavond 2 december was er in de Tweede Kamer een debat over de ISLA. Minister Donner, de opvolger van Bijleveld, werd hier aan de tand gevoeld door diverse Kamerleden. Opvallend was de bijdrage van Donner met zijn verwijzing naar een brief van Premier Schotte, die hij had ontvangen, maar nog niet had gelezen. Hij wist echter wel te melden dat Schotte in deze brief stelde ‘dat doorgaan met de ISLA alleen kon plaatsvinden als het ecologisch verantwoord is’. U snapt het al: SMOC wil deze brief graag lezen. De mooie woorden van Schotte ten spijt, de leden van de Tweede Kamer hebben weinig vertrouwen in het bestuur van Dushi Korsow. Van Raak (SP) gelooft er niets van dat er actie wordt ondernomen en Van Gent (GroenLinks) was wederom beresterk. Waarom? Zij bereidt een motie voor! SMOC kan niet wachten. Het heerlijk avondje komt er dan toch aan! SMOC begin zowaar in Sinterklaas te geloven.