Wat weten De Tweede Kamer en Donner over de Isla?

Iedereen kent de kruising nabij Julianadorp wel.  Een soort van cultuurhistorische verbondenheid voel je dan. Waarom? Door dat mooie oude verkeersbord dat je o.a. verwijst naar Amsterdam, Nederland dus. Dushi Korsow en Nederland zijn met elkaar verbonden en dat ongeacht 8500 km afstandsverschil. Die verbondenheid is ook verwerkt in De Waarborgfunctie. Ja, u leest het goed. Waarborgfunctie schrijf je met een hoofdletter! Het is iets speciaals waarin o.a. is vastgelegd dat het Nederlandse Kabinet dient in te grijpen indien er sprake is van onbehoorlijk bestuur op een van de Caribische eilanden (die behoren tot Het Nederlands Koninkrijk). Welnu, dat is op Dushi Korsow wel degelijk aan de hand en dat blijkt ook uit de diverse rechtszaken die SMOC heeft gewonnen in haar strijd tegen de Isla en de overheid alhier. Komende woensdag zal SMOC dat Donner ook uitleggen. Of zal hij al op de hoogte zijn? En wat weet De Tweede Kamer ervan? Wilt u het weten? Kijk dan op de site van de Nederlandse overheid. En dan te bedenken dat niet eens alle kamerstukken over de Isla op deze site worden weergegeven…..