Stranden dicht door olievlekken. Oorzaak: Isla-raffinaderij?

CURAÇAO – Verschillende publieke stranden kampen sinds gisteren met de gevolgen van olievervuiling aan de kust. Vanaf de Annabaai stromen flinke olievlekken richting Piscadera naar het strand van Marriot, Hilton Hotel en Blue Bay Resort. Zelfs bij Cabana beach zorgt de vervuiling voor vuil zeewater.

Volgens de haveninspectie is het de wind die de olievlekken naar de publieke stranden brengt. “We zijn op dit moment informatie en foto’s aan het verzamelen van de vervuilingen”, geeft een medewerker van de haveninspectie aan. “We zijn nu in gesprek met de overheid zodat we kunnen bepalen hoe wij dit probleem gaan aanpakken.”

Schoonmaak
Het strand op het Blue Bay Resort heeft zijn deuren gesloten voor het publiek. “Sinds gisteren is het strand gesloten door de olievlekken”, vertelt een medewerker van Blue Bay Resort. “Door de olievlekken is het niet mogelijk om te zwemmen. Onze medewerkers zijn zelf de boel aan het schoonmaken. Zover ik weet is er geen hulp vanuit de overheid om de stranden schoon te maken.”

Bron: Versgeperst