Transparantie voorop: Brief aan Minister Constancia

Geachte Mevrouw, Minister Constancia,
Wij hebben van de heer Ras begrepen dat er geen monsters zullen worden geanalyseerd, omdat bekend zou zijn om welk poeder het gaat. Gezien de onbetrouwbaarheid van de informatie die Isla gewoon is te geven, en het poederincident van 2004, waaruit bleek dat er in het poeder giftige en zelfs kankerverwekkende stoffen bleken te zitten (volgens Isla ging het toen OOK om ongevaarlijk poeder), een onbegrijpelijke reactie. Het is een kleine moeite monsters door TNO te laten analyseren, en er is geen enkele reden om dat NIET te laten doen.
De ongerustheid en angst onder vele bewoners van Julianadorp is enorm, en vereist daadkrachtig optreden. Het nemen van een monster en laten analyseren is het minimale dat hoort te gebeuren.
Wij verzoeken u dit alsnog te laten onderzoeken.
Ook vernemen wij naast een reactie op bovenstaande, graag antwoorden op al onze gestelde vragen. Volgens de heer Ras mag hij geen enkele informatie aan ons, noch aan de bewoners van Julianadorp geven. U bent het aanspreekpunt.
Wij wijzen er ook op dat de termijn die wij u hebben gegeven om antwoord te geven op ons verzoek tot stillegging Isla/BOO ruim verstreken is en wij dus genoodzaakt zijn weer naar de rechter te gaan.
Met vriendelijke groeten,
Hoogachtend,