Versgeperst: ‘Stank veroorzaakt door catcracker gasoline’

CURAÇAO – De stankoverlast van vandaag veroorzaakt door de Raffinderij Isla, is het gevolg van een probleem met één van de compressoren. Dat meldt Kenneth Gijsbertha, woordvoerder van de Isla. Verschillende scholen sloten de deuren als gevolg van de stankoverlast.

“In de ochtenduren waren we bezig met het opstarten van de catcracker, toen op één of andere manier een product via het kanaal van de Valentijn Oil Catcher ontsnapte”, aldus Gijsbertha. Volgens de woordvoerder gaat het om ‘catcracker gasoline’.

Spijt
“Wij zijn nu bezig met een onderzoek om te kijken hoe dit heeft kunnen gebeuren. We bekijken ook de voorzorgsmaatregelen die we voortaan kunnen nemen zodat dit niet weer gebeurt.” Gijsbertha zegt het te betreuren dat honderden leerlingen vandaag de dupe zijn geworden van de stank en hierdoor hun proefwerkweek hebben gemist. “Het spijt ons zeer.”

Verdampen
Het probleem is volgens de woordvoerder opgelost. “Het product verdampt vanzelf in de lucht. Ik verwacht dat de stankoverlast in de avonduren niet meer op te merken is.”

Bron: Versgeperst