Versgeperst: ‘Toch Centrale commissievergadering Isla’

CURAÇAO – De vertegenwoordigers van SMOC, Movementu Solushon Isla, Actiecomité Basta! en Organisashon Wishi/Marchena krijgen volgende week donderdag toch een Centrale Commissievergadering in de Staten. SMOC-voorzitter Peter van Leeuwen kreeg vandaag telefonisch een uitnodiging.

“Ik ben vandaag gebeld door de secretaresse van de Statenvoorzitter met de mededeling dat we zijn uitgenodigd voor de openbare vergadering volgende week donderdag om 09.00 uur”, vertelt Van Leeuwen. De vier organisaties, onder leiding van Edgar Leito, willen in de Staten vergaderen over de vervuiling en de toekomstvisie van Raffinaderij Isla.

Maatschappelijk belang
Eind februari vingen de organisaties bot bij de Staten, omdat Statenvoorzitter Ivar Asjes een Centrale commissievergadering niet zag zitten. Asjes wilde dat de organisaties eerst zouden vergaderen met de commissie Gezondheid, Natuur en Milieu in een besloten vergadering. Maar Leito ging hier niet mee akkoord. “We eisen een openbare vergadering want dit onderwerp is van groot maatschappelijk belang”, zei Leito.

Bron: Versgeperst