Stop SHELL

De collega’s van Greenpeace zijn een actie gestart: stop SHELL. SMOC vindt deze actie zinvol en sympathiek. De honger van SHELL (en consumenten) naar aardolie moet worden gestild. Energie die we nodig hebben voor bijvoorbeeld transport en elektriciteit hoeven we niet te halen uit fossiele brandstoffen. Er zijn alternatieven voorhanden, zoals de wind (bewegingsenergie) en zonlicht (lichtenergie). Beide worden gratis aangeleverd, een gat in de markt zou je denken, maar dus niet voor SHELL. Hoe dan ook boren naar aardolie hoort niet de toekomst te zijn, maar het verleden. Een verleden waar SHELL het niet zo nauw nam met het milieu. Lekkage van aardolie in de mooie wateren van Curaçao vond rijkelijk plaats, voor Curaçaoënaars weer een goede reden om SHELL een halt toe te roepen. Steunt u daarom de actie van Greenpeace ook?