De Isla en Europa

De Tweede Kamer vergadert 17 januari 2013 over de relatie tussen Europa en de overzeese gebiedsdelen van het Koninkrijk der Nederlanden. Wat wordt hier besproken? Tsja, dat is in dit stadium een beetje koffiedik kijken, maar de rol van mensenrechten en milieuwetgeving komen vast en zeker aan de orde. Hopelijk wordt voor de Isla de broekriem dan nog weer strakker aangetrokken. Prof. Bröring (RUG) heeft over de relatie tussen de Isla en Europa al eerder een gezaghebbend rapport geschreven. De agendapunten vindt u hieronder met als bron www.tweedekamer.nl:

Tijd: 11:30                                -13:30 uur
Plaats: Wttewaall van Stoetwegenzaal
Soort: Algemeen overleg
Voortouwcommissie: Koninkrijksrelaties
Volgcommissies Europese ZakenEconomische Zaken

EU-voorstel: herziening LGO-besluit

Agendapunten:

1. EU-voorstel: Besluit betreffende de associatie van de landen en gebieden overzee met de Europese Unie (?LGO-besluit?), COM(2012) 362

2. Fiche: Raadsbesluit Landen en gebieden overzee (?LGO besluit?)

22112-1469                             d.d. 21 september 2012