Notisia360: ‘Regering en vakbonden Isla bereiken akkoord’

WILLEMSTAD – De overheid en de vakbonden PWFC en APRI hebben vanmiddag een akkoord bereikt betreffende de vertegenwoordigende groep van de werknemers, die wordt betrokken bij de toekomstplannen van raffinaderij Isla. . Tijdens de vergadering is besproken dat de expertise werkgelegenheden en personeelszaken aan de groep moet worden toegevoegd. Eerder lieten de vakbonden weten dat zij Errol Cova willen voordragen.

De regering is hier ook mee akkoord gegaan. Verder is besloten dat er een tijdslimiet voor staatsoliemaatschappij PdVSA en de Venezolaanse regering moet komen. Voor 30 november moeten zij laten weten wat de toekomst van de raffinaderij wordt, zodat op zijn laatst op 31 december meer duidelijkheid is over de positie van de Venezolaanse autoriteiten en de directie van PdVSA.  Het contract van PdVSA met Curaçao voor de Isla verloopt in 2019.

Het akkoord is getekend door premier en minister van Algemene Zaken Ivar Asjes, minister Etienne van der Horst van Bestuur, minister Earl Balborda van Ruimtelijke Planning, PWFC-voorzitter Angelo Meyer en APRI-voorzitter Cornelio Bouis.

Bron: Notisisa360, 15 oktober 2013