Persbericht: ‘WISHI bewoner vraagt SMOC om hulp groene aanslag op zijn huis en enorme stank’

Bijgaande foto’s (zie hieronder) zijn van een huis van een bewoner in Wishi. De wanhopige eigenaar heeft vandaag SMOC om hulp gevraagd.
Hij heeft al vaak Isla gebeld. Hij wordt van het kastje naar de muur gestuurd door Kenneth Gijsbertha. Minister Whiteman heeft onderzoek laten uitvoeren na bezoek aan Wishi met premier Asjes. Een jaar geleden! Tot op heden heeft Minister Ben Whiteman niets naar buiten gebracht. Brieven en verzoeken van SMOC worden niet beantwoord, de milieudienst (GMN) mag niets zeggen.
Wat een schande, deze Minister van Volksgezondheid! Hij is absoluut ongeschikt op deze post. De groene troep bevat kankerverwekkende stoffen (vanadium, zwavel, nikkel), zo bleek uit een onderzoek bij TNO in Utrecht. Net als de alsmaar toenemende uitstoot van de Isla/BOO. Dat WEET Minister Whiteman die nota bene arts is.
SMOC heeft vandaag ook alle Statenleden via de Facebook pagina van SMOC opgeroepen in actie te komen. De mensen onder de rook worden blootgesteld aan gevaarlijke stoffen, kankerverwekkende stoffen, ondraaglijke stank. En deze minister weet dat maar doet helemaal niets. Dit kan zo niet langer. Wie roept hem ter verantwoording? Wie komt op voor de bewoners onder de rook?
Deze bewoner uit Wishi wordt gek van de stank, verft steeds weer zijn huis over de groene troep heen, en heeft nu besloten te verhuizen. De meeste bewoners hebben daar het geld niet voor, hebben geen airco, worden gek van de stank en zitten gevangen in hun huis. Tientallen mensen per jaar zullen eerder sterven door de Isla/BOO, zo bleek al uit een onderzoek uit 2005 door Ecorys NEI in opdracht van de overheid.

Wij hopen dat u deze foto’s op uw voorpagina wilt plaatsen met een oproep aan Minister Whiteman (en premier Asjes), om eindelijk iets te gaan doen aan deze schandalige vergiftiging van de bewoners en beschadiging van hun eigendommen onder de rook van Isla en BOO. Ta basta awor!

Hoogachtend,

Drs Peter van Leeuwen
Voorzitter Stichting Schoon Milieu Op Curaçao (SMOC)
WISHIdeel3